לונדון טיים: לונדון על ברומפטון – 20K

כמובטח, הלונדוני(ם) מוריד את הכפפות, או בעצם חובש את כפפות הרכיבה ומצטייד באופני ברומפטון כדי לקחת אתכם ללונדון קצת יותר אתגרית מהחלפת המשמרות בבקינגהאם, ביג בן, מאדאם טוסו או אוטובוס תיירים פתוח. הצטרפו אל הלונדוני לרכיבה מעגלית המתחילה בקינגס קרוס לאורך התעלה, ונציה הקטנה והייד פארק על CS3, וחזרה דרך מערב הסיטי ובלומסברי – מרחק משוערך: כ-20 ק”מ. יצאנו לדרך?


London on a Brompton

 

Brompton – על מה כל המהומה?

אז למי שלא קרא את הפוסט שלנו על אופניים שיתופיות , אופציה אחת פחות מוכרת היא להצטרף לתכנית ההשכרה של ברומפטון. למי שלא מכיר – ברומפטון הן חלוצות האופניים המתקפלות. ניתן לקפל אותן בניחותא ולסחוב אותן לכל מקום (בשעות העומס לא ניתן להכניס אופניים רגילות לטיוב הלונדוני, למעט מתקפלות).
האופניים יוצרו במקור בסדנא בקנסינגטון בשנות ה-70 המאוחרות, ע”י אנדרו ריצ’י, סוג של גאון שכולם אמרו לו שזה לעולם לא יתפוס. גאון אקסצנטרי כמו אנדרו התעקש, וככל שהשנים נקפו והאופניים השתפרו אנשים התחילו להצטרף. “יגעת ומצאת? תאמין.”
לאורך השנים, ברומפטון הפכה לכת של ממש, עם עשרות קבוצות פייסבוק, ורבבות ‘משוגעים’ שמחליפים תמונות, חוויות ועושים מסלולי אקסטרים לא פשוטים, והכל על גלגלי 16 אינץ’.
כחלק מניסיונות השיווק של המנכ”ל הנוכחי וויל בטלר-אדמס, החלה ברומפטון לאפשר השכרה של האופניים שלה, בדמי מנוי שנתיים ועלות של 3.5-6.5 ליש”ט ליום. הלוקר הזמין ביותר נמצא בקינגס קרוס, שם גם המסלול שלנו מתחיל.

 

Brompton Hire Locker

 

אתה נעול על זה? לוקר של ברומפטון

 

כיכר גרנרי וקמדן טאון

Granary Square ומתחם ה-Coal Drops Yard הפכו לאחרונה לשתיים מנקודות העניין היותר מפותחות של לונדון. רבות נכתב פה על האיזור, כולל בית הספר לאומנות ועיצוב Central Saint Martin שהופך את המקום לצעיר, תוסס ומלא מסעדות וחנויות לייף-סטייל.
ולעניינינו: הירידה לתעלה נעשית מאחורי פאב ה-Lighterman ליד חנות הספרים המשומשים Word on Water – שתאמינו או לא, נמצאת על סירה שחונה פה דרך קבע.
מסלול הרכיבה באיזורים אלו של התעלה מאתגר, הלונדוני נזהר שלא להיכנס בעשרות האנשים שהולכים להם בעצלתיים, ולעקוף מימין – שכן גלגלי הברומפטון הקטנים מושפעים מכל זיז במדרכה. מי שמיומן באופני הרים גדולות המגיבות מהר ובמדוייק – עשוי למצוא את עצמו מהר מאד במיימי התעלה הירוקים.
כאן גם המקום לציין את פריט הברומפטון החשוב ביותר – הפעמון!

זה המקום גם לציין כי בשלב מסוים תצטרכו לרדת מהאופניים וללכת בשוק Camden Lock. זה המקום המטורף ביותר במסלול, אם תשאלו את הלונדוני – מאחר שאנשים העומדים בתור לראפ מקסיקני, לא יאותו לפנות לכם מקום. יחד עם זאת, מכאן – זה רק הולך ומשתפר.

 

קינגס קרוס לונדון

 

לעולם בעקבות השמש – Coal Drops Yard

 


 

קינגס קרוס לונדון

 

תעלת רג’נט – מומלץ לעקוף מימין

 

תעלת Regent וונציה הקטנה

מסלול הרכיבה על התעלה הוא בין המהנים, כאשר רוכבים אחרים, וסירות חולפים להם לאורך הדרך.
בדרך ניתן לנסות ולהביט על גן החיות של לונדון (ZSL), ועל חצרות בתי העשירים שחיים ברג’נט פארק. המסלול נגמר בשכונת Maida Vale ותצרכו להמשיך בנסיעה עילית ב-Quiet Road.
ה-QR הן בעיקר דרכים צדדיות בעלות סימון לרוכבי אופניים, שנועדו לנווט את המדוושים למסלולים יותר שקטים, כשמם כן הם.
הרכיבה בוונציה הקטנה ממשיכה על רחוב Bloomfield Road , עם עצירה מרהיבה להביט על Paddington Basin מהגשר של Westbourne Terrace Road.
במחלף המטורלל של Westbourne Bridge מחליט הלונדוני לרדת מהאופניים ולהשתמש בגשר הולכי הרגל. המכוניות שמגיחות פה מה-Marlybone Flyover עדיין נוסעות פה במהירויות מטורפות, ואין סיבה ממשית לחצות את המעגל יחד עם הנהגים.
ההשתלבות אל הכביש ב-Westbourne Terrace היא קלה ובסיום הרחוב הלונדוני עולה על Cycle Superhighway 3.

Regent Canal

 

נפנף לסירות טימי – Regent Canal

 


 

Paddington Basin / Little Venice

 

זריחה באגן פדינגטון

 


CS3

רשת ה-Cycle Superhighways היא יוזמה שנועדה לרשת את הבירה הבריטית במסלולי אופניים מופרדים מהכביש באמצעות מדרכה, הגבהה או מחסום פיזי, וכך להגן על רוכבי האופניים. במקומות אחרים בהם אין CSים, ישנם מסלולים משותפים למכוניות ורוכבים (לא רק “דרכים שקטות”) והחווייה היא לא כ”כ נעימה, ודורשת ריכוז מתמד ברכיבה. ישנם מסלולים משותפים לאוטובוסים ואופניים, עוד חווייה מפוקפקת.
CS-3 הוא מסלול החוצה את Hyde Park / Kensington Gardens וממשיך עד ל-Tower Bridge כשהוא עובר לאורך הגדה הצפונית.
הלונדוני לוקח את CS3 עד פינת הייד פארק כשהוא חולף מצפון לארמון בקינגהאם ובדרך לסיטי, דרך St James Park.
הנסיעה בהייד פארק חושפת נקודות ציון לונדוניות מוכרות כמו גלרית Serpentine, נהר ה-Serpentine וארמון Kensington. מי שמכיר את לונדון מימים ימימה לא יאמין איך מלאכת סלילת הכביש הייעודי לאופניים השתלבה היטב עם הפארק הענק.
גם הרכיבה דרך Constitution Hill וה-Mall נעשית בנתיב ייעודי לאופניים. כשפארק St James נמצא מדרומנו. זהו מקום מצויין לעצור ולסדר את מכנסי הרכיבה, או להעיר לחיים רדומות, שכן בקרוב המסלול יעבור לסיטי הזועמת, הדורשת ריכוז מהרוכב.

סופרהיווי 3

 

על רקע הארמון – סייקל סופרהייווי 3

 


 

Hyde

 

רכיבה בהייד פארק, עדיף מלנאום

 



העיר ובלומסברי

הכניסה לסיטי נעשית דרך ה-Strand שזהו עורק עירוני מרכזי המחבר את כיכר טרפלגר (זאת עם היונים) לבית המשפט העליון. למרות שזהו נתיב משותף לאופניים, העירנות של הלונדוני כאמור בשיא, שכן בין אוטובוסי הקומותיים, נהגי האובר הלא מהוקצעים, לנהגי המוניות המרירים, או להולכי הרגל שחוצים את העורק הסואן ללא אבחנה – לא חסר הרבה בשביל לעשות תאונה.
רבע הגורן של Aldwych מוביל ל-Kingsway, שהופך ל-Southhampton Row, שחוצה את High Holborn. דיינו.
למרות שמדובר בעלייה, הכביש פה רחב ובאיזשהו שלב המסלול הייעודי לרוכבי אופניים עושה קאמבק, והלונדוני יכול לנשום לרווחה. זהו החלק המערבי ביותר של הסיטי של לונדון – ואם תעשו את המסלול לא בסופה”ש תופתעו מכמות האנשים בחליפות שיצטרפו אליכם ברכיבה, אם מדובר בשעות העומס.
מפה כבר אנו מגיעים לכיכר Russel, ורובע בלומסברי הדיקנסיאני.
הלונדוני מדווש לו למעלה עד ל-Gordon Square ופונה ימינה, וחולף גם על פני Tavistock Square. זהו “האיזור הספרותי” של לונדון שכן פה חיו The Bloomsbury Group בשנות ה-20 של המאה ה-20, קבוצה של סופרים בריטיים שהחליפו רעיונות ליברלים, בינהם וירג’יניה וולף, שביתה היה ב- 46 Gordon Square. זה גם המקום בו חי צ’רלס דיקנס, שהיטיב לתאר את השכונה הקודרת, והתגורר ב-the old Tavistock House, כמו גם אוסקר וויילד ב-31 Russell Square, שניהם בני המאה ה-19.
העליה ב-Greys Inn Road מחזירה אותנו לקינגס קרוס, ופה שוב חשוב להיזהר, Euston Road היא עורק מרכזי, ומומלץ אפילו להגיע אליה, לרדת מהאופניים, ללחוץ לעצמנו את היד ולחצות את הכביש לתחנה של קינגס קרוס.
הלונדוני קונה קאפקייקס באחת מהעגלות של Lola’s הפרוסות בתחנה, בשביל הילדים (ואולי יתפתה לאחת בהמשך 😉 ).

 

quiet road

 

הס פן תעיר – דרך שקטה בסיטי

 


 

קפקייקס בלונדון

 

ישאיר לילדים או לא? Lola’s

 



חניות אופניים בלונדון

מילה על חניות אופניים בלונדון… לא לכולם יש ברומפטון, וגם לא כולם מתלהבים מהרעיון של לדווש על גלגלי 16 אינץ’ קטנים. (מאז שהצטרף דרך ה-Cycle to Work Scheme הלונדוני קיבל שריקות מקולגות כאילו מדובר באופני ליצן). הפיתרון של “חנה וסע” גרסאת לונדון, מאפשרת למי שמדווש לתחנות רכבת מחוץ לעיר להשאיר את האופניים שלו במפרצי אופניים הייעודיים לעניין בתחנות הרכבת הגדולות. בפדינגטון יש חניית אופניים על הרציף למנויים ועכשיו גם חנייה למזדמנים. שתיהן בתשלום, כאשר צריך להביא מנעול. היתרון בחניות שהן באיזורים מרכזיים עם סדרן שומר, והסיכוי לגניבה (גם אם קיים) אינו גדול.
בתחנת הרכבת של יוסטון זה נעשה בקמותיים תחת עיני מצלמות האבטחה, ונראה שעל פי רוב – הפתרון עובד.

הלונדוני מבטיח להמשיך לדווש, היי יש לפחות עוד שישה CSים לבקר בהם!

Paddington London

 

חנה וסע – פדינגטון (לא הדוב)

 


 

Euston Station London

 

חנה וסע – יוסטון (לא העיר)

 


 

Brompton Bike

 




Author: הלונדונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *